Saturday, May 07, 2011

kisah pensel kaler

ni 1 crite, ak nak share ngn sape2 yg berminat nak bace... huhu~ ntah, ak tersentuh ngn kisah seorg dak darjah 4, kisah die ngn pensel kaler... bia ak nama kan die sbgai, err, 'A'

sume nye mule ngn ari ak relief cls tuk sorg English tcher yg xdtg (cti sakit)... cls ke-2 tuk ari 2, cls 4E... ak mintak diorg wat keje yg senang jek, lukis 'My Dream House', ikut kreativiti diorg... (^_^)

sorg murid perempuan tnye, "tcher, nak kne kaler ke???"
(kaler = warnakan)

ak kate, "yup, sape rajin, kaler ye.." mule2, ak xde pon terpk nak diorg kaler kan keje tu, tp rmai yg beriye2 nak kaler, so ak kate, sume kne kaler...

lame pastu, dtg laa A ke dpn, dtg kat meje chikgu... A kate "tcher, sy xnak kaler"

ak tnye, "kenape???"... A cume diam...

ak kate lg, "org malas je yg xnak kaler, tgok org len kaler je... kalu xbwak kaler, pinjam ngn kwn"... A angguk, n blik ke meje die...

ak smbung tnda buku2 dak2 yg dah ciap keje tu, n duk asyik suwoh dak2 yg terlebey 'aktif' berhenti lari or wat perangai pelik2... hmm...~

A dtg smule ke meje ak... die kate... "tcher, sy xde kaler.. sy xnak kaler"... ak terpndang dak yg duk ngadap meje ak tngah cbuk kaler keje die, so ak kate kat A, "pinjam yg die" (sambil tunjuk ke arah dak yg duk ngadap meje ak)

A g kat meje dak td, ak denga A mintak nak pnjam kaler dak tu... dak tu marah2 A... ciap halau lg... sius ak terkejut sgt2... (kasar gile die mrh A)

A dtg smule ke meje ak... "tcher, die xbg sy pinjam..."

ak kate, "xpe2 len kali bwak kaler ye..."

A kate, "sy mmg xde kaler..."

ak diam... ak tgok je die... rase serbe slh sbab suwoh die kaler, sedang kan die xde pensel kaler...

A kate lg, "tcher, dekat cls ni, xde org nak kwn dengan sy"

owh, sedih nye ak denga... cian nye die... (-__-) ak mmpu diam jek... ak ambik buku die, ak tnda... ak wat 'smiley'... die senyum... ak tulis 'good job', sbab A lukis bley thn laa okie nye... umah besar ngn pasu bunge... huhu~

A tnye, "tcher, 'good job' ni ape???"

ak kate, "makne nye keje yg bagus... lpas ni kalu rajin lg, tcher bg lg 'good job'... ok??? "

die senyum, n blik tmpat die... duk diam... tgok kwn2 yg len kaler...

p/s: ingt nak adiah kan A pensel kaler, tp nti kang dak2 len jeles plak... hmm... mungkin len kali ak akan bwak pensel kaler g skolah, bg dak2 yg xde pensel kaler pinjam bile ak bg keje yg mmg diorg kne kaler sesuatu... huhu... InsyaAllah~

2 je laa...

-sekian-

2 comments:

Lin Scherbatsky said...

ayaaa sdihnya! :( :( :( iskk

ar3ya_suraya said...

...cian kn??? membesar cam tu...x disukai mmbe2, n xde pensel kaler...